søndag 20. mars 2011

Jenta i bar'n

Jeg satt og nippa av pilsen min. Turen hadde for en gangs skyld gått innom et såkalt "lav-energisted" etter en bedre middag på byen. Etter å ha scanna lokalet for potensielle targets, fikk jeg øyekontakt med en søt jente som satt et stykke bortenfor meg. Jeg tenkte med meg selv at "nå skal jeg være hard!" (nei, ikke sånn hard). Jeg holdt blikket og prøvde å smile mens hjertet dunka litt ekstra hardt. Hun smilte tilbake før blikket hennes viket vekk igjen. Etter det første blikket registrerte en kompis at jenta gjentatte ganger så bort på oss. Eye-flørtinga så til å fungere bra!




Jeg stod i baren og skulle kjøpe meg en ny pils da den samme jenta plutselig stod ved siden av meg. Her var det bare å åpne!

Drag: "Drikker du Dahls pils? Æsj, det er jo ikke noe godt!" sa jeg med et lurt smil.
Jente: "Jo, den er jo god! Mye bedre enn hva du drikker da!"
Drag: "Det kan jeg ikke si meg helt enig i. Bli med å sette deg, så tar diskusjonen!" Jeg pekte på plassen hvor jeg satt.
Jente: "Okey!"

Vi satt oss, og jeg tenkte at nå må jeg kjøre på og begynne å eskalere med en eneste gang.

Drag: "Du må slutte å drikke det der, det er ikke bra for deg!" sa jeg samtidig som jeg dytta henne lett i skuldra. Hun responderte med en gang ved å dulte meg tilbake.

Praten fortsatte med den vanlige obligatoriske "hvem er du?"-samtalen. Jeg passet på å legge hånda på ryggen hennes underveis, og snart satt hun tett inntil meg.

Jente: "Er du ofte her eller?"
Drag: "Ja, stort sett annenhver dag. Ser deg her hver gang med en pils hånda. Du må begynne å passe på helsa di!"

Hun lo, og nå satt vi så nærme at ansiktene våre "tok" på hverandre. Jeg merket at dette var det rette tidspunktet for å gå for makeout, og klinte til.


Greit, next step: Få med dama hjem! Jeg dro Kadligs fantastiske stigespill-replikk, og spurte om hun ville være med hjem å spille stigespillet, med presiseringen om at "jeg skal være blå" før hun rakk å svare på spørsmålet. Hun sa hun ikke kunne fordi hun skulle hooke opp med noen etterpå, og jeg hadde registrert at hun hadde trykket litt på telefonen mens vi satt sammen.

Jeg gadd ikke jatte mer med henne etter at stigespill-replikken hadde faila, så jeg stakk videre. Nå kan det kanskje diskuteres om stigespill-replikken er mer passende i en date-setting som Kadlige ofte bruker den i - med stor suksess! Altså at en solid rapport med jenta bør ligge i bunn.

Men det var uansett gøy å gå fra uskyldig øyekontakt til makeout etter et par pils! :)

Er dere god på øyekontakt?

Dragonfly

1 kommentar:

  1. Haha.. Bra jobbet drag, dette har jeg ikke hørt noe om.. Du tok vel nr?

    SvarSlett