fredag 11. februar 2011

Kassadame på Rema

En lørdagskveld for et par uker siden var jeg på Rema for å fylle opp handlekurven. Jeg kjedet meg ganske mye så jeg var på utkikk etter noen "offer" jeg kunne small talke litt med. Butikken var nesten tom og få interessante mennesker, men da jeg kom til kassen dukket det opp en positiv overraskelse. Bak kassen satt det ei veldig søt jente, jeg la på varene, stilte meg opp foran henne og sa; "Hei" med øyekontakt og et smil. Hun sa hei tilbake og viket ganske raskt blikket.



Men isteden for å betale og pakke varene, fulgte jeg opp med å spørre om det ikke var kjedelig å sitte i kassa på en lørsdagskveld, nå med intens øyekontakt og et lurt smil om munn. Hun så meg i øynene, ble sykt flau, rødmet, viket blikket og svarte på spørsmålet. Jeg fulgte opp med noen flere spørsmål, om hun skulle på fest i kveld osv. I min store overraskelse var jeg helt rolig hele tiden, ikke nervøs, så hun dypt inn i øyene og oste selvtillit. Hun var skikkelig flau og antageligvis rimelig sjarmert over at en fremmed gutt turte å begynne å snakke med hun i kassa. Bak meg begynte det å bli ganske lang kø, så jeg avsluttet med å si at hun måtte ha en fin kveld videre. Jeg pakket varene og etter meg ropte hun: " Hade bra"



Et par dager senere møtte jeg en kompis som sa det ryktes jeg hadde draget på rema damene. Jeg skjønte ingen ting og ba han utdype. Han forklarte at han gikk i klasse med hun kassedama fra rema, hun hadde hatt en intens leterunde etter meg på facebook og siden vi var venner, ville hun vite ALT om meg :)

Small talke fungerer!
 Noen lignende erfaringer?

Kadlige

3 kommentarer:

  1. Heisann! Morsomt og lese, skal holde meg oppdatert på denne bloggen fremover! Likte spesielt godt det med øyekontakten på Rema frøkna, alltid fungerende med litt sjarm og smil, kommer utrolig langt med det.

    Fører deg også opp på mine blogg anbefalinger.

    SvarSlett
  2. Kult å høre at du liker bloggen vår :) Moro å se at det er flere som skriver om samme teamet..

    Etter å ha lest bloggen din er du på vår blogg anbefaling også:)

    SvarSlett
  3. Håper jeg på hyppige innlegg fra dere også;)

    SvarSlett