fredag 28. januar 2011

Cockblock og anti-wingmanship

Var på by'n i går med noen kompiser jeg ikke driver aktiv pickup (PU) med, og som heller ikke vet om min og Kadligs lille "hobby". Dette er i utgangspunktet en vanskelig setting. Selv om de er gira på damer, så innehar de ikke basic forståelse om PU og wingmanship. De er ingen pickup artist! De tenker mer på sitt eget beste, og har sine egne absurde framgangsmåter å skaffe seg jenter på.

Pugg!

Det begynte med at vi satt i en krok og tok noen øl. Etter et par pils kom jeg i snakk med en HB. Etterhvert kom også venninnene hennes og joina bordet vårt. Jeg og HB fikk en veldig god connection. Fokuserte på å kjøre masse kino på henne, samt litt push & pull-taktikk som for eksempel å disse stedet hun kom ifra. Dette fungerte meget bra, og jeg la merke til IOI's fra hennes side. Hun bidro til å holde samtalen i gang, og hun tok mye på meg, særlig når jeg mobba henne litt og når tonen var leken. Når resten av venninnegjengen ville ha henne med seg for å danse, ville hun ikke være med. Med andre ord; det var ON!

Vi kom i snakk om dansing og swing, og hun sa at hun alltid hadde hatt lyst til å lære seg det, men kunne ingenting fra før. Derfor strakte jeg henne armen og sa; "Kom, så skal jeg lære deg!" Dro henne ut på dansegulvet og tok noen moves. Hun var stiv som en stokk, og som hun sa; hun kunne virkelig ikke å danse swing. At dansegulvet var tettpakka og at R'n'B dunka i høytalerne bidro ikke til at dette så pent ut. Etter to sanger var jeg drit lei av å danse med en pinne, og det var sikkert de andre på dansegulvet også etter at vi hadde dulta inni dem (swing tar stor plass). Jeg kjørte nok en gang en dominant stil ved å dra henne etter meg ved å holde henne i hånda.


Er du en skikkelig jævel på å danse swing, drar du damer!


Det var nå cockblockinga skulle inntreffe. Tilbake der vi satt hadde en av kompisene mine heva promillenivået i blodet og kommet i et klengete, innpåslitent state. Han retta automatisk fokus på mitt target. Det vil si; han kasta seg over henne og klamra seg fast. Sånn holdt han på helt til det stengte, og jeg gadd ikke "ta opp konkurransen" med han på å stjele oppmerksomheten hennes. Tabben jeg gjorde var nok at jeg ikke isolerte henne for meg selv. Men stilen til kompisen som var prega av å være pus, klengete, pågående og masete, resulterte sjokkerende nok ikke i butikk for hans del.

Det jeg vil fram til her er at når du er ute på by'n for å aktivt sjekke damer, må du passe på at settingen er riktig. Ikke gå ut på by'n med kompisgjengen som har mest fokus på drikke seg drita og som ikke har basiskunnskapene til en PUA. Pass deg også for venninnegjengen til target. Det er her isolering er VIKTIG! Det beste er å gå ut med en eller to stykk du på forhånd har avtalt visse kjøreregler sammen med. Planlegg noen strategier, og vær WINGMAN! Du er aldri tjent med å være cockblock.




Har du noen ganger vært utsatt for cockblocking? Eller har du kanskje noen gode tips for å unngå å bli cockblocka?

Dragonfly

2 kommentarer:

  1. Hadde faktisk en liknende episode i går. Settingen var meg og en annen som driver med PU, og min kompisgjeng som heller ikke veit at jeg driver med det. Utkommet ble en state som var under middels. Hadde ett par ok sett, men kvelden som helhet var tam. MEN en lærer av dårlige kvelder også:) stå på videre gutta!

    - Raks

    SvarSlett
  2. Noen kvelder er bedre enn andre, Raks. Sånn er det bare. Er du ute med en kompisgjeng, ikke vær redd for å splitte opp litt, eller til og med gå litt for deg selv og se etter target. Hadde god erfaring med det i helga. Feltrapport kommer til uka! :)

    Lykke til videre, Raks!

    Dragonfly

    SvarSlett