lørdag 15. januar 2011

Feltrapport 14. januar – Tilbake i by’n

(night game)

Venue:
Wings: Ingen
Outfit: G-star jeans, skjorte med hvit t-shirt
Kveldens mål: Åpne med ukjente babes

Ferien er over, og det er tilbake i by’n. Utfordringa her er litt annerledes enn når man er hjemme på det lokale utestedet. Man kjenner som regel ingen fra før, og man må åpne med helt blanke ark, noe som er litt mer skremmende.

Dagen før man skal på fest, gjelder det å bruke tiden godt. Fokuser på en ting; kom deg i et bra state! Dette kan gjøres på flere måter, for eksempel begynne å bryte komforsona di ved å snakke med random folk på butikken. Selv var jeg å pumpa med en kompis, noe som gjør at du automatisk kommer i et bra state når du står i speilet og fyrer opp deg selv. Åpna også noen HBs på face-chat og snakka mye tull. Du kjenner du gleder deg meg og mer til å gå ut i felten.


Dro ut på by’n med tre kompiser. Når vi gikk av bussen var det et set med jenter som gikk og kakla forran oss. Jeg åpna med noe sånt som “Hei! Hvor skal dere i kveld?”, men fikk ingen respons etter gjentatte forsøk, før jeg prikka dama på skuldra. Hun snudde seg og sa: “jag ska på Ricks!”. Damene skulle vise seg å være svensk. Perfekt! Samme som norske jenter liker svenske gutter, liker svenske jenter norske gutter. Kom i en god flyt i praten med to av de svenske jentene, og ga albuen til den peneste. Hun hooka, men virka litt utrygg og slapp flere ganger. “Skjerp deg a, vi må jo gå arm i arm!” Da var hun ikke sen å be. Hun ble etter hvert så gira at hun ville være med oss på det utestedet vi skulle på, men jeg sa at vi heller fikk treffes senere, så det hele endte med nummer close.



Vel inne åpna jeg et set på tre jenter som satt for seg selv på et bord. “Hei! Dere har jeg ikke hilst på! Hvem er dere?” og håndhilste på hver enkelt av dem ved å si “Drag heter jeg”! Småsnakka litt, og de spurte meg hvor jeg var ifra. De hadde aldri hørt om stedet, og jeg sa de umulig kunne være særlig smart som aldri hadde hørt om det. Etterhvert kom resten av kompisgjengen min bort som gribber på et dødt kadaver. Det ble felles fotografering, chit-chat og rapporten bygde seg opp. Jentene ble så trygge på oss at de hang rundt oss resten av kvelden, mest på dansegulvet. Prøvde å ta noen swing-moves på den peneste, men hun reagerte med; “Nei, sorry!! Jeg kan ikke swing!” Hmm.. Bummer! Mista litt fokus på denne dama etter det, og det virka nesten som hun var mer gira på en av gribbe-kompisene mine som jeg hadde gjort all jobben for. Men la gå, hun skal du få! :)



Det var mye folk i baren og man måtte stå lenge å vente for å få seg en øl. Ei jente spurte meg plutselig med dådyr-øyne: “Kan ikke du kjøpe rom og cola til meg a?” Her er dama ute etter 1 av 2 ting. Enten meg eller gratis drikke. Dro linja; “siden du byr, kjøper du første runde da?” for å skille mellom de to alternativene. Dama så dumt på meg og stakk. Det var tydelig at jeg ikke var på agendaen hennes!

Jeg valsa etterhvert ut igjen på dansegulvet med en full øl (ikke smart med mindre du er klink edru). Ble etter hvert skubba så jeg sølte litt på ei lita, småsnerten dame. “Her er det ikke enkelt å drikke øl!” ropte jeg inn i øret hennes. Det hele utvikla seg til en skrike-inn-i-øre-samtale på dansegulvet, og jeg fokuserte på å kjøre på med mye kino. Hun tok mye på meg tilbake, så her var det sjanser. Jeg så den ene kompisen min og kasta nærmest ølen min til han. Her må jeg ha begge henda fri! Dansen med dama jeg sølte øl på var i gang, og jeg begynte å tenke på isolering. Men til min store forbauselse dro hun med meg vekk fra dansegulvet og inn i en krok. 

Hun sa etterhvert at hun bodde på et vandrehjem, og jeg tenkte med meg selv; hva skjer? Hvem faen bor på et vandrehjem? Hun kjører jo alle triksa i boka jeg egentlig skal kjøre! Men det skulle faktisk vise seg at hun bodde på et freakin’ vandrehjem. Rart, men greit. Hun spurte meg hvor jeg bodde, og jeg dro replikken til Kadlige at jeg bodde i en container oppi gata, og var generelt en kødd. Success; make-out. Vi veksla på å rote og chit-chate. Etter en liten stund da jeg trodde at dette er i boks for “nachspiel”, stakk hun plutselig fra kroken vår. Om det var et tegn på at jeg skulle følge etter, vet jeg ikke, men jeg valgte å ikke være den needy tøffel-duden som gjør det.



I dag adda hun meg på face med påfølgende kommentar om at hun var imponert over hvor oppegående containerfolk er, så her er det kanskje muligheter for å hente mer hvis korta spilles riktig. Følg med videre! ;)

Dragonfly

2 kommentarer:

  1. Hei! Følger med på bloggen deres og syntes det er godt lesestoff. Stå på videre med gode historier :)

    SvarSlett
  2. Hei kingundrum. Moro å høre at du liker bloggen vår. Følg med videre, vi kommer med hyppige oppdateringer :)

    SvarSlett